Vakkundig
Elk mens heeft een eigen verhaal. Wat werkt voor de één, werkt niet automatisch voor de ander. We sluiten daarom aan bij het verhaal en de vraag van de cliënt en onderzoeken vervolgens wat werkt.

Professionele- en ervaringskennis en methodieken
Hiervoor gebruiken we onze professionele- en ervaringskennis en methodieken. We weten waar onze kracht ligt en wanneer we de deskundigheid van anderen nodig hebben. We zoeken continu naar verdere vernieuwing en ontwikkeling van onze werkwijzen en interventies. Zo begonnen we in 2021 met een nieuwe begeleidingsmethodiek en zorgen we ervoor dat alle medewerkers volgens dezelfde standaard werken. Door te blijven ontwikkelen, zorgen we ervoor dat we er ook in de toekomst kunnen zijn voor onze cliënten.

Eén organisatie, één methodiek
Als fusieorganisatie werkte Kwintes met verschillende begeleidingsmethodieken. Tot nu, want in 2022 stappen we over op één basismethodiek voor de hele organisatie. De voorbereidingen troffen we al in 2021. Wat houdt de methodiek in, en wat gaat die Kwintes brengen?
Koffers gepakt: Kwintes reist naar de cloud
Kwintes gaat digitaal op reis. De route loopt van Citrix naar een nieuw platform in de cloud. Hier vinden medewerkers alle benodigde apps en documenten op één plek. In 2021 is de reis goed voorbereid. In 2022 is het zaak om medewerkers aan boord te krijgen, met de juiste bagage.


Een stevige basis met Standaard in vakmanschap
Goede en veilige zorg is vanzelfsprekend voor Kwintes. Om te zorgen dat alle medewerkers volgens dezelfde duidelijke standaard werken, ontwikkelden we Standaard in vakmanschap. Uniek aan dit programma is de begeleiding van een buddy: een ervaren collega uit het eigen team.
Innovatielab: van goed idee naar handige tool
Hoe kan Kwintes cliënten ondersteunen bij meer zelfredzaamheid? Of medewerkers verlichten in hun werk? Door goed naar de praktijk te luisteren natuurlijk. Dus experimenteerden we ook in 2021 volop met de ideeën van medewerkers en cliënten in het Innovatielab van Kwintes.
