Samen

Ontwikkelen bij Kwintes: van en voor iedereen

In 2020 vernieuwden we onze visie op leren en ontwikkelen. Ons credo luidt nu: leren is van en voor iedereen. Door ons vakmanschap binnen en buiten de organisatie te ontwikkelen en te delen, werken we aan toekomstbestendige zorg. Teamleider Jessica Godijn is een van de grondleggers van de nieuwe visie en legt de vijf belangrijkste kenmerken uit.

1: De basis op orde

‘Iedereen bij Kwintes moet weten waar we voor staan, wat we doen en hoe we dat doen. Wij noemen dat de Standaard in Vakmanschap. Nieuwkomers gaan daarom een traject van een half jaar doorlopen waarin ze de basis leren. In de loop van 2021 en in 2022 worden ook collega’s binnen Kwintes die geen zorg verlenen voor dit traject uitgenodigd.’

‘Bij een goede basis hoort ook een nieuwe begeleidingsmethodiek. Die kiezen we in 2021. Als iedereen volgens dezelfde methodiek werkt, gebruiken alle collega’s dezelfde handvaten in hun werk. Zo kunnen we het werk op dezelfde manier uitvoeren. Dat geeft ons én onze cliënten houvast.’

2: Goed leiderschap